Bezpieczny hotel

W ostatnim czasie najczęściej omawianym publicznie tematem jest koronawirus i to, jak pandemia wpłynęła na nasze życie. Strach o zdrowie swoje i najbliższych oraz izolacja społeczna niekorzystnie wpłynęły na samopoczucie psychiczne wielu osób. Dodatkowo część z nich została zmuszona do zaprzestania wykonywania obowiązków zawodowych i oczekiwania na to, co przyniesie los. Niektóre osoby zatrudnione w branży hotelarskiej utraciły pracę, ale wielu osobom udało się przetrwać najgorszy czas i teraz, po zniesieniu ograniczeń, wrócić do wykonywania obowiązków zawodowych. Hotele znów przyjmują gości, ale oczywiście odbywa się to na nieco innych zasadach niż przed pandemią. Chcąc prowadzić bezpieczny hotel w dobie koronawirusa, należy zaopatrzyć się w dużą ilość środków do dezynfekcji oraz środków sprzątających, a także udoskonalić sposób obsługi klienta.

Krótsza doba hotelowa?

Nie wszystkie hotele zdecydowały się na skrócenie doby hotelowej, ale część rzeczywiście wprowadziła takie rozwiązanie. Z czego to wynika? Przede wszystkim właściciele czy zarządcy obiektów noclegowych nie chcą, by zbyt duża ilość gości spotykała się w recepcji w tym samym czasie. Po skróceniu doby hotelowej, od chwili, gdy jedni goście wymeldowują się z hotelu i opuszczają obiekt, do momentu, gdy kolejni zgłaszają się do recepcji, upływa sporo czasu, a personel ma czas na dokładne posprzątanie pokoi i dezynfekcję pomieszczeń wspólnych. Dokładne sprzątanie z użyciem środków bakteriobójczych oraz intensywne wietrzenie pokoi są koniecznością, jeśli do pokoju mają się wprowadzić nowe osoby. Najlepiej jednak, by nie oddawać nowoprzybyłym gościom pokoju, który został zwolniony tego samego dnia. Co prawda eksperci zapewniają, że wirus poza organizmem ludzkim żyje stosunkowo krótko, niemniej wciąż nie mamy co do tego żadnej pewności.

Jak wybrać bezpieczny hotel na delegację?

Przede wszystkim warto śledzić informacje zamieszczone na stronach internetowych interesujących nas obiektów. Analizujemy, jakie rozwiązania hotele wprowadziły w związku z pandemią COVID-19 i wybieramy ten obiekt, który naszym zdaniem najlepiej radzi sobie w obecnej sytuacji.

Hotele, które nie przyjmują gości biznesowych, a nastawiają się na pobyty turystyczne, być może dopiero przygotowują się do sezonu. Natomiast hotele dla biznesu pracują na pełnych obrotach i mają już wypracowane metody działania w czasie pandemii. Hotel biznesowy musi dokładać wszelkich starań, by zapewnić swoim gościom bezpieczny pobyt w obcym dla nich mieście i dogodne warunki do pracy i wypoczynku.

Jak poprawić bezpieczeństwo gości hotelowych?

Skrócenie doby hotelowej, częste i intensywne sprzątanie pokoi, dezynfekcja powierzchni wspólnych czy rozsunięcie stolików w restauracjach to tylko niektóre z działań, jakie należy podjąć, by zapewnić bezpieczeństwo gościom hotelowym. Personel hotelu musi stale zachowywać czujność, pilnować, by nikomu nie wydano pokoju, w którym nie przeprowadzono dokładnego sprzątania i dezynfekcji.
Konieczne jest też pamiętanie o regularnej dezynfekcji takich miejsc jak klamki, balustrady, guziki widny, włączniki świateł, a także o uzupełnianiu pojemników z płynem do dezynfekcji dla gości.