hotel warszawa centrum

Przeglądając fora poświęcone tematyce hotelowej trudno nie zauważyć, że wielu gości przeżywa rozczarowanie z powodu warunków panujących w hotelu, zwłaszcza gdy po lekturze opisu miało zupełnie inne wyobrażenie na temat obiektu. Oczywiście są i takie hotele, które pozytywnie zaskakują swoich gości. Zdecydowanie warto brać z nich przykład.

Małe gesty i drobne upominki

Zanim przejdziemy do prezentacji kilku sposobów na to, jak zaskoczyć gościa hotelowego, ustalmy, że wcale nie muszą to być drogie prezenty, wysokie rabaty na pokoje, ani żadne wielkie gesty. Nawet drobna rzecz, określone zachowanie personelu, może wywrzeć na gościach ogromne wrażenie i przyczynić się do zbudowania trwałej więzi pomiędzy gościem a marką. Tym samym znacząco wzrasta prawdopodobieństwo, że zadowolony klient opowie o swoich wrażeniach kolejnym osobom.

Jak zaskoczyć gościa hotelowego?

Pamiętajmy, że w wielu przypadkach liczy się dobre pierwsze wrażenie. Taki efekt można osiągnąć nie tylko poprzez profesjonalną i życzliwą obsługę nowoprzybyłej osoby, ale także pozostawienie w pokoju drobiazgu, który uprzyjemni jej pobyt. Dobrze jeśli na łóżku lub stoliku czeka list powitalny, a oprócz niego drobny upominek. Mogą to być świeże kwiaty, owoce, wino. W pokoju warto pozostawić również broszurę zawierającą podstawowe informacje na temat funkcjonowania hotelu, np. pór wydawania posiłków, a także spis najważniejszych okolicznych atrakcji.

Efekt zaskoczenia spotęguje telefon powitalny do gości wizytujących po raz pierwszy. Poprzez takiej rozmowy obsługa hotelowa nie tylko przekazuje ważne informacje dotyczące pobytu, ale przede wszystkim wyraża zainteresowanie potrzebami gości. Ważne jest również to, by ze spokojem przyjmować ewentualne krytyczne uwagi na temat obiektu. Za takowe również należy podziękować i zapewnić, że obsługa hotelowa przeanalizuje problem i spróbuje go rozwiązać tak szybko, jak to możliwe.